Sukces Pauliny Drukuj
Paulina Kalman- uczennica klasy VIb Publicznej Szkoły Podstawowej
w Dąbrównie-
uzyskała tytuł Laureatki Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego.


Zmagania konkursowe przebiegały w dwóch etapach – szkolnym i wojewódzkim.

W pierwszym udział wzięło 3981 uczniów z 262 szkół województwa warmińsko-mazurskiego. Tylko najlepsi, a było ich zaledwie 81, zakwalifikowali się do etapu wojewódzkiego. Odbył się on 18 lutego 2013r. w Olsztynie. Tu Paulina uzyskała trzeci wynik i tytuł  Laureatki. Była jedyną uczennicą z powiatu ostródzkiego. W tym roku szkolnym zostało wyłonionych 23 laureatów tego konkursu. Daje on możliwość zwolnienia ze sprawdzianu szóstoklasisty w dniu 04 kwietnia 2013 r. z równoznacznym uzyskaniem maksymalnego wyniku oraz możliwością wyboru gimnazjum.

Jesteśmy niesamowicie dumni z Pauliny. Podtrzymuje dobrą tradycję naszej szkoły. Chlubimy się laureatami i finalistami konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty w Olsztynie.
To niewątpliwie kolejny ogromny sukces. Tym razem za sprawą Pauliny, ale i  jej nauczycielki języka polskiego, znakomitej przewodniczki po literaturze - Aldony Nowakowskiej. Na przygotowanie do konkursu poświęciły dużo czasu i wysiłku. Paulina opanowała nie tylko zagadnienia z podstawy programowej języka polskiego szkoły podstawowej, lecz wybiegła daleko poza ten szczebel edukacji. W czasie dodatkowych zajęć dała się poznać jako świetnie zorganizowana, ambitna osoba; pasjonatka literatury i sztuki.
Obecnie pochłania ją literacka twórczość; pisze wiersze i znakomite utwory prozatorskie. Jest pomysłowa, błyskotliwa i elokwentna, a przy tym bardzo skromna. Posiada szeroki wachlarz zainteresowań artystycznych, m.in. „pisze” ikony, uczestnicząc w szkolnych warsztatach ikonograficznych. To wyjątkowo uwrażliwiona polonistka - artystka. Na pewno daleko zajdzie i zrealizuje swoje marzenia. Tego szczerze jej życzymy.
Swoim sukcesem udowodniła, iż dzieci z tzw. „wiejskich” szkółek mają szansę zabłysnąć chociażby w kuratoryjnym konkursie. Ponadto zaimponowała swoim kolegom i koleżankom. Jednocześnie tchnęła nadzieję, że wytrwałość, systematyczna praca zawsze dają wyniki. Przypominają, że nauka i chodzenie do szkoły to nie obowiązek, ale prawo do niej. Gwarantuje to przecież Konwencja Praw Dziecka, a tak często o niej zapominamy. Dobrze, że są tacy uczniowie jak Paulina, która w pełni rozumie prawo do nauki i rozwijania swych zainteresowań, zdolności i talentów.