Dokumentacja do rekrutacji kadry pedagogicznej do Projektu "Powiedz mi coś o sobie" Drukuj

 

 REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU „Powiedz mi coś o sobie"
- KADRA PEDAGOGICZNA -


w Publicznej Szkole Podstawowej im. J. Iwaszkiewicza w Dąbrównie

w ramach programu


Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027


Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej

§ 1
Informacje ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i warunki udziału kadry pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej im. J. Iwaszkiewicza w Dąbrównie w ramach projektu „Powiedz mi coś o sobie".
2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
3. Projekt jest realizowany przez Publiczną Szkołę Podstawową w Dąbrównie, 14-120 Dąbrówno ul. Ostródzka 12, dla której organem prowadzącym jest Gmina Dąbrówno z siedzibą w Dąbrównie
(14-120), ul. Kościuszki 21, NIP 7412093983.
4. Numer projektu: 2022-2-PL01-KA122-SCH-000100998.
5. Biuro projektu znajduje się w Publicznej Szkole Podstawowej im. J. Iwaszkiewicza w Dąbrównie
ul. Ostródzka 12.
6. Szkolny koordynator projektu: Aldona Nowakowska, tel. +48 896474439, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
7. Regulamin oraz dokumenty rekrutacyjne dostępne są na stronie www szkoły http://psp.dabrowno.pl/ w zakładce Projekt FERS oraz u koordynatora projektu – Aldony Nowakowskiej w pokoju nauczycielskim.

§ 2
Informacje o projekcie
1. Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2023 r. do 28 lutego 2025 r.
2. Skierowane do kadry pedagogicznej działania projektowe typu job shadowing oraz kursy/szkolenia, zakładają 8 mobilności pracowników kadry pedagogicznej będących w grupie osób znajdujących się w trudnej sytuacji, w szczególności ze względu na:
• Niepełnosprawność tj. obniżona sprawność fizyczna, umysłowa, intelektualna lub sensoryczna, która w interakcji z różnymi barierami może ograniczać pełne i efektywne uczestnictwo w życiu społecznym na równych zasadach z innymi obywatelami. Są to uczestnicy o szczególnych potrzebach, m.in. osoby z niepełnosprawnością fizyczną, sensoryczną czy intelektualną.
• Trudności edukacyjne, w tym mniejsza dostępność oraz struktura oferty edukacyjnej i szkoleń oraz problemy edukacyjne powodujące osiąganie słabych wyników w nauczaniu, a tym samym słabsze przygotowanie do życia zawodowego i społecznego, prowadzące do przedwczesnego kończenia nauki. • Przeszkody natury ekonomicznej: osoby o niskim standardzie życia, niskich dochodach, osoby zadłużone lub doświadczające problemów finansowych, osoby zależne od systemu opieki społecznej, osoby znajdujące się w niepewnej sytuacja lub ubóstwie.
• Różnice kulturowe wpływające na zmniejszenie szans w szczególności osób pochodzących
ze środowisk migracyjnych lub uchodźczych: imigranci lub uchodźcy bądź ich potomkowie, osoby należące do mniejszości narodowych lub etnicznych, osoby mające trudności z adaptacją językową
lub integracją kulturową bądź religijną.
• Problemy zdrowotne: osoby z przewlekłymi problemami zdrowotnymi, poważnymi chorobami lub zaburzeniami psychicznymi lub wszelkimi innymi sytuacjami związanymi ze zdrowiem fizycznym lub psychicznym, które utrudniają lub uniemożliwiają uczestnictwo w życiu społecznym.
• Przeszkody społeczne związane z dyskryminacją: ze względu na płeć, wiek, pochodzenie etniczne, religie, przekonania, orientację seksualną lub niepełnosprawność, osoby o ograniczonych umiejętnościach społecznych, osoby znajdujące się w nieustabilizowanej sytuacji życiowej m.in. młodzi rodzice lub osoby samotnie wychowujące dzieci, sieroty, osoby znajdujące się w grupie ryzyka osób narażonych na wypalenie zawodowe.
• Przeszkody natury geograficznej tj. zamieszkanie na terenach z mniejszymi możliwościami edukacyjnymi, rozwojowymi, transportowymi, z niską aktywnością obywateli, mniej rozwiniętych gospodarczo lub z mniejszym dostępem do instytucji kultury, osoby z obszarów oddalonych lub wiejskich, osoby z „problematycznych" stref miejskich, osoby z obszarów o słabiej rozwiniętej sieci usług (ograniczony transport publiczny, słaba infrastruktura, miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze).
3. Działania projektowe typu job shadowing oraz kursy/szkolenia skierowane są do wszystkich
nauczycieli/ek Publicznej Szkoły Podstawowej im. J. Iwaszkiewicza w Dąbrównie, którzy
są zainteresowani doskonaleniem swojego warsztatu pracy w międzynarodowym gronie.
4. Cele projektu:

1. Zwiększenie szans na lepszą przyszłość w zakresie edukacji i kariery zawodowej wśród 22 uczniów szkoły w Dąbrównie dzięki zapewnieniu dostępu do mobilności grupowej
w okresie IX 2023 r. do II 2025 r.
2. Zwiększenie kompetencji z zakresu języka angielskiego wśród 3 nauczycieli szkoły w Dąbrównie dzięki udziałowi w zagranicznym kursie językowym w okresie IX 2023 r.
do I 2025 r.
3. Zwiększenie kompetencji z zakresu ICT i nowych technologii w nauczaniu wśród 3 nauczycieli szkoły podstawowej w Dąbrównie dzięki udziałowi w kursie zagranicznym
w okresie IX 2023 r. do II 2025 r.
4. Zwiększenie atrakcyjności nauczania u 2 nauczycieli szkoły w Dąbrównie w oparciu o obserwacje i umiejętności zdobyte podczas mobilności zagranicznych w okresie IX 2023 r. do II 2025 r.
5. Działania zaplanowane dla kadry w projekcie realizowane będą w następujących formach:
a. KURSY I SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI
b. OBSERWACJA PRACY (JOB SHADOWING)
6. KURSY I SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI – założenia:

6.1. KURS 1: "Integrating ICT and new technologies into teaching and education"
a. wyjazd zagraniczny dla nauczycieli na Teneryfę (Hiszpania)
b. 3 nauczycieli
c. średni czas trwania w dniach – 5 dni oraz 2 dni na podróż
d. wstępny termin kursu: sierpień 2024 r.

6.2. KURS 2: kurs języka angielskiego pn. "Influency and English Language Development for Educators"
a. wyjazd zagraniczny dla nauczycieli na Maltę
b. 3 nauczycieli
c. średni czas trwania w dniach – 12 dni oraz 2 dni na podróż
d. wstępny termin kursu: lipiec 2024 r.

6.3. JOB-SHADOWING (obserwacja pracy)
a. wyjazd zagraniczny dla nauczycieli do hiszpańskiej placówki oświatowej (odpowiednik polskiej szkoły podstawowej)
e. 2 nauczycieli
f. średni czas trwania w dniach – 12 dni oraz 2 dni na podróż
g. wstępny termin kursu: październik 2024 r.
7. Udział w projekcie jest bezpłatny i dobrowolny.
8. Działania projektowe opłacone są z dotacji otrzymanej przez szkołę. Dotacja pokrywa koszty podróży, wsparcia indywidualnego (w tym m.in. zakwaterowanie, wyżywienie, opłaty za kurs), wsparcie organizacyjne (m.in. przygotowanie językowe i kulturowe, ubezpieczenie, zrządzanie projektem), podróż.

§ 3
Komisja rekrutacyjna
1.Dyrektor szkoły powołuje Komisję rekrutacyjną, do zadań której należy zrekrutowanie Uczestników/czek, optymalnie odpowiadających celom projektu, w stosunku do zdiagnozowanych potrzeb szkoły.
2. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzić będzie: Koordynator projektu jako Przewodniczący Komisji i dwoje nauczycieli (członkowie).
3. Do zadań komisji rekrutacyjnej należeć będzie: ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikacja złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.
4. Rekrutacja do projektu odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równości szans
i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.

§ 4
Zasady i kryteria rekrutacji
1. Informacja o prowadzonej rekrutacji oraz regulamin rekrutacji wraz z klauzulami RODO zostaną zamieszczone na tablicy ogłoszeń w pokoju nauczycielskim oraz w zakładce Projekt FERS na szkolnej stronie internetowej.
2. Zgodnie z przyznanym dofinansowaniem w mobilnościach udział weźmie 8 nauczycieli szkoły.
3. Rekrutacja do projektu trwa od 27.11.2023r. do 10.01.2024 r.
4. Nauczyciele zainteresowani udziałem w projekcie przedłożą do koordynatora projektu wypełniony formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do regulaminu). Ostateczny termin złożenia kompletu dokumentów rekrutacyjnych upływa z dniem 10.01.2024 r.
5. Kryteria podstawowe – wymagalne:
a. zatrudnienie w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jarosława Iwaszkiewicza w Dąbrównie
b. złożenie w terminie wymaganych dokumentów rekrutacyjnych
c. znajomość języka angielskiego wymaganego podczas mobilności na poziomie minimum komunikatywnym.
6.Kryteria merytoryczne:
a. staż pracy w szkole:
 0-2 lat: 1 pkt
 3-5 lat: 2 pkt
 6-8 lat: 3 pkt
 9-10 lat: 4 pkt
 11 lat i więcej: 5 pkt
b. znajomość jęz. ang. weryfikowana na podstawie testu: 0-10 pkt (test wypełnia kandydat podczas składania Formularza zgłoszeniowego u Koordynatora projektu)
c. motywacja do wyjazdu oceniania na podstawie listu motywacyjnego: 0-5 pkt
d. plan wdrożenia nabytych w czasie mobilności metod w codzienne funkcjonowanie placówki: 0-10 pkt.
7. W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji o zakwalifikowaniu uczestnika/czki do projektu zdecyduje wynik uzyskany z testu dot. znajomości j. angielskiego.
8. Pierwsze posiedzenie zespołu rekrutacyjnego będzie miało miejsce dnia 15.01.2024r. W trakcie spotkania członkowie komisji dokonają analizy złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
9. Ostateczna decyzja o zakwalifikowaniu danego kandydata do mobilności będzie oparta o wszystkie kryteria rekrutacji.
10. Uczestnikowi, który złożył dokumenty aplikacyjne do projektu przysługuje możliwość wglądu do oceny Komisji Rekrutacyjnej po wcześniejszym kontakcie z członkami komisji.
11. Nauczyciele przystępujący do projektu podpisują umowę uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi. Klauzule informacyjne dostępne są na stronie internetowej szkoły oraz u Koordynatora projektu.

§ 5
Obowiązki uczestników projektu
1.Uczestnik zobowiązuje się do:
• złożenia raportu indywidualnego uczestnika;
• przestrzegania regulaminu uczestnictwa w projekcie;
• regularnego uczestniczenia we wszystkich spotkaniach organizowanych przez koordynatora w celu omówienia postępów realizacji projektu;
• terminowego wykonywania przydzielonych w projekcie zadań;
• tworzenia i opracowywania materiałów niezbędnych do realizacji poszczególnych działań przewidzianych na wszystkich etapach trwania projektu;
• prekursorzy nowych metod podzielą się wiedzą i zaprezentują praktyczne sposoby jej wykorzystania we własnej pracy dydaktycznej, poprzez prowadzenie lekcji otwartych, szkolenie Rady Pedagogicznej oraz udostępnianie materiałów i narzędzi niezbędnych
do prowadzenia zajęć z zastosowaniem nowych metod (jeśli dotyczy);
• promowania projektu wśród społeczności szkolnej i lokalnej;
• doskonalenia znajomości języka angielskiego, warsztatu metodycznego oraz umiejętności TIK;
• godnego wypełniania swoich obowiązków na forum międzynarodowym.

§ 6
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Nauczyciel ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie po złożeniu do Koordynatora projektu pisemnego oświadczenia o rezygnacji potwierdzonego własnoręcznym podpisem.
2. W przypadku zakwalifikowania się nauczyciela na wyjazd i jego rezygnacji z tego wyjazdu,
w wyjeździe uczestniczyć będzie nauczyciel z listy rezerwowej. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczestnik rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty finansowe powstałe na skutek zmiany nazwiska na bilecie lotniczym czy odwołania rezerwacji.

§ 7
Informacja o wynikach rekrutacji
1. Z posiedzenia Komisji rekrutacyjnej zostanie sporządzony protokół, zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę nauczycieli zakwalifikowanych do wyjazdu oraz listę rezerwową. Ww. listy opublikowane zostaną na stronie internetowej szkoły
w zakładce Projekt FERS oraz będą dostępne u koordynatora projektu.
2. Lista uczestników projektu zakwalifikowanych do udziału w mobilnościach zostanie podana do publicznej wiadomości 20.01.2024 r.
3. Każdy kandydat ma prawo odwołać się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w ciągu 7 dni od daty opublikowania listy uczestników projektu i listy rezerwowej.
4. Odwołanie wraz z uzasadnieniem należy złożyć pisemnie do dyrektora szkoły, który ma 7 dni
na rozpatrzenie odwołania.
5. Dyrektor poinformuje kandydata o wynikach procedury odwoławczej w formie informacji e-mail.

§ 8
Postanowienia końcowe
1. Koordynator projektu w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły, zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do Dyrektora Szkoły
w porozumieniu ze koordynatorem projektu.
3. Treść regulaminu jest dostępna w biurze projektu oraz na stronie internetowej szkoły http://psp.dabrowno.pl/

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy

Dąbrówno, dn. 23.11.2023 r.

Zatwierdzam:
Dyrektor Szkoły

 

Formularz zgłoszeniowy kadra

Klauzule RODO

Oświadczenie uczestnika projektu